Aktualizované Zboží.cz: Nejen kosmetické změny ke zlepšení konverzního poměru

Seznam nedávno oznámil řadu vylepšení a změn zbožového srovnávače Zboží.cz, které mají za cíl zefektivnit uživatelský zážitek, zvýšit konverzní poměr a poskytnout inzerentům lepší nástroje pro propagaci. Klíčová aktualizace zahrnuje přepracování doporučených nabídek s větším důrazem na cenu a kvalitu, rozšíření produktové databáze s novými možnostmi pro prezentaci produktů, a zavedení formátu Zboží inzerátů (ZI) pro zvýšení viditelnosti produktů.

Úprava doporučených nabídek

Na zbožovém srovnávači Zboží.cz došlo ke změně v organizaci a prezentaci doporučených nabídek. Nyní je možné v této části zobrazit až čtyři nabídky. Při výběru a řazení těchto nabídek se nyní klade větší důraz na cenu produktu a také na celkovou kvalitu internetového obchodu. To znamená, že nabídky toho samého zboží, které jsou výrazně dražší než nabídky konkurence nebo pocházejí od obchodů s nízkým hodnocením, se již v této sekci neobjeví.

Seznam očekává, že tyto změny zvýší návštěvnost z doporučených nabídek až o 30 % a inzerentům přinesou celkově více objednávek.

Zboží.cz - úprava doporučených nabídek 2024

Produktová karta u celého sortimentu e-shopu

Na Zboží.cz došlo k rozšíření produktové databáze, která nyní obsahuje přes 30 milionů produktů. S tím souvisí zavedení produktových karet pro celý sortiment e-shopu. Tato novinka poskytuje inzerentům rozšířené možnosti pro propagaci jejich privátních značek a unikátních produktů.

Dále platí, že čím více detailních informací o produktech obchod poskytne, tím efektivněji tyto produkty prezentujeme uživatelům. To zahrnuje zobrazení většího množství obrázků v galerii a poskytnutí bohatších informací v parametrech a popisech produktů. Tyto změny obecně přispívají k lepšímu konverznímu poměru pro inzerenty.

Zboží.cz - nová produktová karta 2024

Formát Zboží inzerátů (ZI) pro zvýšení vizibility

Na Zboží.cz byl zaveden formát Zboží inzerátů (ZI) do výpisu produktů na všech typech zařízení, aby se zvýšila viditelnost produktů. Tento krok představuje reakci na potřeby e-shopů, které hledaly efektivnější způsob, jak propagovat nové produkty a přiblížit je uživatelům. Formát "ZI" se nyní zobrazuje na různých místech ve výpisu produktů a nahrazuje dřívější samostatné nabídky, které již na Zboží.cz nejsou k dispozici.

Nový formát Zboží inzeráty 2024

Nový vzhled a další vylepšení

Na Zboží.cz došlo k vylepšení stávajících funkcí, aby se uživatelům usnadnila cesta k nákupu. Recenze produktů jsou nyní rychle dostupné přímo na produktové kartě, takže není nutné přecházet na profil obchodu. Uživatelé mohou také filtrovat recenze podle toho, zda jsou pozitivní nebo negativní.

Dále byla upravena galerie obrázků, která je nyní uživatelsky přívětivější. Podporuje přiblížení a umožňuje snadné procházení obrázků posunutím prstu po displeji nebo kolečkem myši.

Pro uživatele je také důležité zohlednit celkovou cenu produktu, včetně dopravních nákladů, a zjistit, kde si mohou balíček vyzvednout. V důsledku toho byla na počítačové verzi webu těmto funkcím věnována větší pozornost, zjednodušeno vyhledávání a filtrace.

Zlepšení se také dotklo zobrazení variant produktů ve výpisu a zavedení přehlednější struktury filtrů.

V rámci dalších úprav na Zboží.cz došlo k úpravě minimální ceny za proklik. Tento nový ceník začíná platit od 1. února 2024. 
Nové a rychlejší zobrazení recenzí eshopu na Zboží.cz 2024

Zdroj: Seznam blog