Jakub Skrbel

Online reklama

Online reklama

Poptáváte dlouhodobou správu PPC kampaní? Potřebují vaše PPC kampaně nezávislý externí audit? Potřebujete si ověřit, zda jsou vaše online kampaně výnosné? Hledáte způsob jak zvýšit výnosnost kampaní?

Hledáte odborníka, který dokáže přivést vaši společnost na online trh? Potřebujete oslovit nové partnery? Chce se zobrazovat ve vrchní části vyhledávače? Potřebjete poradit se srovnávači zboží? Přejete si oslovit nové zákazníky na základě jejich zájmů?

Jaké jsou hlavní výhody online reklamy?

  • Platba za proklik
    Platíte pouze pokud zákazník klikne na reklamu. Neplatíte za zobrazení reklamy ve vyhledávací síti.
  • Přesné cílení
    Jste lokální firma? Můžeme inzerovat pouze v okolí provozovny. Potřebujete oslovit jen konkrétní skupinu lidí? Například pouze firmy? Nebo jen maminky na rodičovské dovolené? V online reklamě je to možné.
  • Zpětné oslovování (retargeting)
    Jednoduše dokážu oslovit všechny návštšěvníky a rozfiltrovat je na ty u kterých je šance na dokončení cíle. Potřebujete oslovit zákazníky, kteří navšítivili nějakou část webu? Prodáváte zboží, které má přesný životní cyklus? Oslovme i minulé zákazníky a nabídněme nový produkt. Dokážu to!
  • Vysoká efektivita
    Vzhledem k tomu, že inzerát oslovuje pouze ty, kteří mají o stránku zájem, lze předpokládat, že je inzerát zaujme.
  • Flexibilita
    Online reklamu lze okamžitě změnit, upravit. Změny se projeví během jedné hodiny.
  • Měřitelnost
    Online reklamu lze velmi jednoduše měřit a následně optimalizovat. Výsledky online reklamy lze jednoduše kvantifikovat a vyhodnotit přínos.
KONTAKTNÍ FORMULÁŘ

Co potřebujete, abyste mohli mohli vytvářet reklamy?

Obchodní cíl

Důvod, proč chtete reklamu spustit. Pomoci jasně stanoveného cíle dokážu kampaně lépe optimalizovat a měřit.

  • Objednávky
    • Zvýšení počtu objednávek
    • Zvýšení hodnoty průměrné objednávky
  • Návštěvnost
    • Zvýšení návštěvnosti webu
    • Zvýšení návštěvnosti internetové stránky, blogu
    • Zvýšení návštěvnosti Facebookového profilu
  • Brand
    • Zvýšení povědomí o značce, produktu
    • Oslovení potencionálních zákazníků
  • Kritické a neočekávané situace
    • Reakce na krizové situace spojené s fungováním firmy

Povědomí o zákaznicích

Zákazník, který je pro vaše podnikání nejvhodnější. Ze statistických dat najdu nejideálnějšího uživatele. Můžeme cílit dle několik kategorií. Spolu vytvoříme pro vaše podnikání nekolik person, které nám pomůžou s cílením.

Příklady filtrování publika:

  • Demografické údaje (pohlaví, věk, rodičovství, ...)
  • Geografické údaje (poloha, jazyk, ...)
  • Zájmy (dlouhodobé)
  • Zájmy o koupi (krátkodobé)

Rozpočet

Jasně stanovené cíle zahrnují i jasně stanovený rozpočet pro který bude celá reklamní kampaň navrhnuta. Rozpočet se může lišit dle oboru. Mezi nejnákladnější obory v online reklamě patří finančnictví (půjčky, hypotéky) a nemovitosti.

Grafické podklady

V případě zpětného oslovování zákazníků (retargeting/remarketing) doporučuji zvolit i grafické kreace.

V případě, že zákazník dodá pouze fotografie a videa, dokážu oslovit několik grafiků, kteří z dodaných podkladů vytvoří hotové bannery pro obsahovou síť.

TIP: Vhodné rozměry pro bannery (odkaz)


Vyhledávače

Google Ads (dříve "AdWords")

Zajistím správu a optimalizaci inzerátů ve vyhledávací síti Google Ads. Díky této celosvětové reklamní síti dokážu oslovit vaše zákazníky v rámci Česka i zbytku světa. Inzerovat lze ve většině jazyků a s detailním cílením na uživatele.

V červenci 2018 došlo k oficiální změně názvu Google AdWords na nový Google Ads. Jedná se o totožný systém.

Kde se reklama zobrazuje?
  • Ve vyhledávací síti Google.cz a ostatních Google doménách (Google.com, Google.pl, Google.sk a mnoho dalších)
  • Partnerské vyhledávací sítě, kde patří ostatní weby Google (například Google Mapy, Youtube) a ostatní parnerské vyhledávače (AOL, Centrum.cz, Atlas.cz a další)

Seznam Sklik

Provádím správu inzerátů v reklamním systému Seznam Sklik. Jedná se o platformu, která je provozována českou společností Seznam, a.s. a specializuje se pouze na vyhledávání v češtině.

Seznam Sklik dokáže zasáhnout až 98 % české internetové populace.

Kde se reklama zobrazuje?
  • Ve vyhledávání na síti Seznam.cz
  • V ostatních službách Seznamu, například Seznam Encyklopedie, Seznam Obrázky a další
  • V partnerských vyhledávačích, například weby operátorů O2 a T-Mobile, vyhledávač Volny.cz

Ostatní vyhledávače

V rámci celosvětových vyhledávačů lze inzerovat i v Bing a na ruském Yandex. Ovšem jejich zastoupení v České republice je velmi malé.


Srovnávače zboží

Heuréka.cz

Největší srovnávač zboží na CZ/SK trhu. Heuréka působí na trzích ve střední a východní Evropě. Měsíčně příjde na stránky Heuréky až 20 milionů uživatelů.

Vlastnosti Heuréky:
  • Certifikát "Ověřeno zákazníky"
  • Možnost zvýšení pozice v katalogu
  • Platební model PPC (pltba za proklik)
  • Velká návštěvnost, velká konkurence
  • Recenze produktů a internetových obchodů
  • Provizní systém Heuréka Košík
  • Pravidelná kontrola internetových obchodů ze strany Heuréky
  • Vlastní struktura feedu

Zboží.cz

Druhý největší srovnávač zboží v ČR. Působí pouze v rámci České republiky. Tento srovnávač provozuje Seznam, a.s.

Vlastnosti Zboží.cz:
  • Propojení na služby Seznamu
  • Recenze produktů a internetových obchodů
  • Platební model PPC (platba za proklik)
  • Nižší ceny za proklik
  • Neověřuje internetové obchody, nenabízí certifikaci
  • Časté změny a aktualizace
  • Vlastní struktura feedu

Google Nákupy

Srovnávač zboží, který je úzce spojen s vyhledávací síti Google.  Lze cílit na Česko. V případě splnění požadavků ze strany provozovatele lze cílit i na věštinu zemí v západní Evropě (například Francie, Německo). V současné době nelze cílit na Slovensko.

Vlastnosti Google Nákupů:
  • Propojení s Google Ads
  • Lze zobrazit i vyhledávací síti Google
  • Vlastní struktura feedu

Obsahová síť

Google Display Network (GDN)

Obsahová síť Google vám pomůže oslovovat uživatele ve chvílích, kdy si prohlížejí svoje oblíbené webové stránky, ukazují někomu video na YouTube, kontrolují svůj účet Gmail nebo používají mobilní zařízení a aplikace.

Druhy inzerátů:
  • Responzivní obsahové reklamy
  • Grafické reklamy
  • Interaktivní reklamy (videoreklamy)
  • Reklamy v Gmailu

Reklama se zobrazuje v partnerských webech Google. Mezi největší momentálně patří například iDnes.cz, Vinted.cz, Nova.cz a miliony dalších stránek. Dále se reklama zobrazuje i v mobilních aplikacích.

Vhodné použití spolu s retargetingem (remarketingem), který se používá ke zpětnému oslovování.

TIP: Nejčastější rozměry bannerů pro GDN (odkaz)

Obsahová síť  Sklik

Obsahová síť Skliku je tvořena skupinou webů českého internetu a dalšími partnerskými weby, které na svých stránkách zobrazují reklamu Skliku.

Druhy inzerátů:
  • Grafické reklamy
  • Textové inzeráty (zastaralé, od roku 2018 nepodporované)
  • Nativní inzeráty (kombinace grafické kreace a textu)
  • Branding

Obsahová síť Skliku obsahuje všechny weby provozované společností Seznam, a.s. - jedná se například o Novinky.cz, Super.cz, Seznam Zprávy, Sport.cz a mnoho dalších. Z partnerských webů se reklama může zobrazovat například na iPrima.cz, iHned.cz a tisíce dalších.

TIP: Nejčastější rozměry bannerů pro Sklik (odkaz)

Facebook

Největší sociální síť na světe nabízí možnosti inzerce bannerů, videa a příspěvků v síti Facebook a jeho dalších projektech. Síť Facebook se vyznačuje velkou základnou uživatelů na které nabízí detailní možnosti cílení na základě zájmů.

Facebook reklamu lze spojit i s prodejem produktů z vašeho internetového obchodu. Facebook momentálně používá totožný formát feedu jako Google Nákupy (Google Merchant).

Kde se reklama zobrazuje?
  • Facebook
  • Instagram
  • Messenger
  • Audience Network
Podporované formáty:
  • Video
  • Fotka
  • Rotující formát
  • Prezentace
  • Příběhy (Instagram Stories)