Očekávané novinky v online reklamě pro rok 2024

  1. Větší důraz na automatizované kampaně

    Vzhledem k pozitivním zkušenostem s Maximálně výkonnou kampaní (Performance Max) očekávám, že v roce 2024 dojde k posílení tohoto formátu v rámci více účtu Google Ads. Předpokládám, že se bude jednat i o prioritu pro Google, neboť se jedná o "blackbox", který dokáže přinášet tržby nejen inzerentovi, ale i společnosti Google. 

  2. Tlak na kvalitní, kompletní a dostupná data

    Automatizace na každém kroku, která však nedokáže fungovat bez kvalitních datových podkladů. Očekávám mnohem větší tlak na kvalitnější produktové XML feedy pro PPC inzertní systémy; větší zájem o automatizovanou cenotvorbu nebo optimalizaci kampaní dle maržovosti. 

  3. Omezení cookies třetích stran v Google Chrome

    V plánované letní aktualizaci Google Chrome dojde k úplnému omezení cookies 3. stran, což negativně ovlivní možnosti měření. Problém může nastat hlavně u nástrojů, které stále používají své cookies v rámci měření a plnění remarketingových seznamů. Největší problém v českém rybníčku bude mít Seznam s inzertní sítí Seznam Sklik, kde se očekává velký pokles výdeji remarketingové reklamy.

  4. Větší implementace umělé inteligenci do inzertních nástrojů

    Rok 2023 nastavil jasný trend - využití AI k zefektivnění firemních procesů. Během roku 2024 se budeme moci těšit na integraci umělé inteligence do nových nástrojů, chatbotů, voicechatů a dalších podpůrných nástrojů pro celý ecommerce.

  5. Bitva o český trh - marketplaces

    V rámci konkurenčního boje probíhá souboj mezi velikány jako Allegro, Alza, Temu, Kaufland o to, kdo si ukousne největší sousto z českého ecommerce prostředí. Již na přelomu roku jdou vidět první výsledky a lze pozorovat i to, kdo zatím přijal nejvíce ran. Velká výhra pro zákazníka a ještě větší příležitost pro odborné internetové obchody, které dokážou nabídnout přidanou hodnotu, kterou markeplaces nabídnout nedokážou.

  6. Inflace ovlivňující CPC 

    Zvýšená inflace, probíhající konflikty, nestálé dodavatelské řetězce nebo naopak přetlak nabídky nad poptávkou bude mít za následek zvýšení průměrné ceny za proklik (CPC) i v příštím roce. 

Vzhledem k očekávanému vývoji v digitálním marketingu se rok 2024 jeví jako rok plný nových příležitostí. S větším důrazem na automatizované kampaně, využitím umělé inteligence a adaptací na změny v online prostředí se otevírají nové cesty pro efektivnější a inovativnější marketingové strategie.

Těším se na novou spolupráci při hledání optimálních řešení, která vám umožní být o krok napřed před konkurencí a úspěšně čelit výzvám, které příští rok přinese.