Nový vzhled Facebooku! A spolu s novým rozhraním i nový formát vizibilní reklamy
Facebook nechal náhodně vybrané uživatele nahlédnout pod pokličku a zařadil je do beta testování nového vzhledu. Jak tento vzhled vypadá? Jaké jsou největší změny? Jak změní reklamu na Facebooku?

Vzhled nového FB více připomíná mobilní aplikace, které znáte například z iPhone nebo Androidu. Rozhraní je nyní mnohem více responzibilní, hlavní ovládací prvky jsou umístěny v horní liště, která připomíná ovládací lištu z mobilních zařízení. Ovládací prvky jsou nyní více zaoblenější, používají se více pastelové barvy a nově přepracované symboly. Velkou novinkou je i tmavý režim - tzv. Dark Mode.
Levou část tvoří panel “hlavní stránka”, kde lze nalézt základní odkazy do vašich stránek, správce reklam, marketplace, přátelé, skupiny, FB Watch a podobné. Střední část opět tvoří newsfeed.
Pravá strana hlavní stránky je vyhrazena pro upravený formát reklamy (viz níže) a seznam přátel z Messengeru, který nelze skrýt. Zajímavostí je nová možnost blokovat (vypnout) audio a videohovory.

Na pravé straně se vyskytuje i přepracovaný formát reklamy. Zatímco původní reklamy v pravém sloupci většinou přinášely zobrazení, ale prokliky byly slabší, tak nový formát zobrazuje jen jednu reklamu, která je mnohem viditelnější. Tato reklama zůstává neměná i po scrollování stránky. Předpokládám, že se tato reklama stane mnohem dražší (CPC), než původní formát.
V porovnání s klasickou reklamou v newsfeedu může být reklama v pravém horním sloupci více připomínat bannerovou reklamu, kterou znáte například z obsahové síti Google Ads.
Další změnu naleznete ve vyhledávání, které nyní více připomíná SERP od Google. Kromě vyhledávání profilů, stránek, skupin a příspěvků se nyní zobrazuje i výstřižek z Wikipedie.

Přepracovaného vzhledu se dočkala i stránka s profilem. Profilová fotka je nyní zobrazena na středu úvodního obrázku. Tlačítko “sledovat” a odkazy na podstránky (timeline, informace,…) jsou nyní dominantnější.

Podobné změny lze očekávat i na firemních stránkách, kde v současné době je profilový obrázek stále umístěn vlevo. Pokud je na úvodní fotografii nastaveno video, nedochází k jeho přehrávání ve smyčce. Mnohem většího prostoru dostalo CTA tlačítko stránky - může se jednat například o “Poslat zprávu”. Pří scrollování se zobrazuje v levé části 6 posledních fotek 1 poslední video.
Podle prvních informací začne Facebook nasazovat tento nový vzhled od poloviny roku 2020.