Jakub Skrbel

9 největších rozdílů mezi Sklik a Ads (AdWords)

1. Datum ukončení kampaně

Jedná se o časový interval, kdy se má kampaň zobrazovat. Datum pro začátek kampaní je stejný u obou systému - v tento den se reklamy budou zobrazovat. Rozdíl nastává při datu ukončení kampně. Google Ads v poslední zadaný termín ještě reklamu bude zobrazovat, zatímco Sklik již ne.

Pokud tedy chcete ukončit kampaň 31. 12. 2018, musíte nastavit údaje následovně:

Seznam Sklik: platnost do 1.1.2019
Google Ads: platnost do 31.12.2018

2. Volná (rozšířená) shoda

V Google Ads momentálně existují 4 typy shody - volná shoda, volná modifikovaná shoda, frázová shoda a přesná shoda. Seznam Sklik rozlišuje volnou shodu, frázovou shodu a přesnou shodu.

Ačkoliv Sklik názývá svou shodu s nejširším zásahem "volná", prakticky se jedná o modifikovanou volnou shodu z Google Ads.

Důležité je si tento fakt uvědomit ve chvíli, kdy plánujete exportovat kampaně z Skliku a vložit je do Google Ads. Může nastat velký rozdíl ve výkonnosti a zásahu. Pokud byste exportovali modifikovanou shodu druhým směrem (Ads -> Sklik), tak si Sklik dokáže jednoduše poradit s "+" před klíčovým slovem a tento operátor bude ignorovat.

3. Ochranné známky

Google razantně bojuje proti inzerci neoprávněných prodejců obchodních značek (např. iPhone, Xiaomi, Adidas,...). Nedovolí Vám inzerovat ochranné známky v textu reklamy, pokud nemáte svolení od vlastníka ochranné známky. Pokud máte oprávnění používat ochrannou známku a chcete tyto názvy uvádět v inzerci, je nutné obrátit se na podporu Google Ads a dodat jim veškeré dokumenty. Po kladném vyřízení Vám bude udělena vyjímka.

Seznam Sklik tuto ochranu nenabízí, můžete uvádět značky produktů přímo v textu inzerce. Díky tomu můžete publikovat relevantnější reklamní kreace, následkem čehož může být lepší hodnocení kvality.

4. Popis podstránek

Oba inzertní systémy nabízejí rozšíření textových inzerátů o podstránky. Google Ads nabízí kromě nadpisu a odkazu i 2×35 znaků na popis stránky. Tento popis se může zobrazit spolu s daným rozšířením.

5. Blízké varianty shody

Reklamní systém Seznam Sklik přistupuje ke svým shodám (volná, frázová, přesná) poněkud přísněji, než systém od Google. Ads ve svém algoritmu počítá ještě i s "blízkou variantou" shod, což znamená, že si inzerent nemusí řešit rozdílnou diakritiku nebo množné číslo.

Blízké varianty jsou například [zdroj]: 

  • výrazy s chybným pravopisem,
  • jednotné nebo množné číslo,
  • příbuzná slova (například podlaha a podlahový),
  • zkratky,
  • slova s rozdílnou diakritikou,
  • jiný slovosled se stejným významem (například [boty dětské] a [dětské boty]),
  • přidání nebo odstranění funkčních slov. Funkční slova jsou předložky (např. v nebo do), spojky (např. protoženebo ale), členy v angličtině (např. a nebo the) a další slova, která nemění smysl vyhledávacího dotazu. Například sousloví [boty pro děti] je blízká varianta sousloví [děti boty], kde chybí pouze funkční slovo „pro“.

TIP: Seznam oznámil, že odstraní citlivost na diakritiku u své frázové shody.

6. Minimální rozpočet kampaně

Google Ads při sdíleném rozpočtu nevyžaduje minimální rozpočet na reklamní kampaně. Seznam Sklik požaduje, aby na 1 kampaň bylo přiřazeno alespoň 30 Kč.

7. Více prostoru pro nadpis a popis

Google Ads v roce 2018 zavedl novinku, kdy nabízí inzerentům rozšířené inzeráty s 3. nadpisem a 2. popisem. Seznam Sklik tyto inzeráty umožní uložit, ale neplánuje jejich publikaci v takto velkém formátu.

TIP: Sklik umožňuje uložit 3 nadpisy a 2 popisky

8. Konverze

Oba porovnané systémy přistupují rozdílně k měření konverzí. Google Ads připisuje konverzi ke dni, kdy došlo ke kliknutí na reklamu (i zpětně), zatímco Seznam Sklik připisuje konverzi ke dni, kdy vznikla.

9. Bannery

Google Ads a Seznam Sklik používají rozdílné rozměry pro svou obsahovou síť. Nejčastěji používané rozměry jsou momentálně navzájem kompatibilní.

TIP: Přehled nejčastěji používaných rozměrů pro bannery

Heuréka mírní pravdila pro získání certifikátu [Heuréka]

Dotazníkový systém Heuréky dostal v poslední době několk “zásahů” na jeho principy fungování. Prvním bylo vytvoření nové složky “Newsletter” na emailových stránkách Seznamu, druhým zásahem bylo GDPR.

Po květnovém zavedení GDPR, kdy uživatel má právo odmítnou předání kontaktních údajů do databáze Ověřeno zákazníky, došlo ke značenému poklesu zaslaných emailů s dotazníkem. Následkem toho Heuréka přepracovala minimální množství ověřených recenzí k získání certifikátu Ověřeno zákazníky. Bohužel Heuréka nikde veřejně neuvádí, jaký počet je nyní potřeba. Stále se jedná o obchodní tajemství.

Pro získání modrého certifikátu Ověřeno zákazníky je stále potřeba mít hodnocení alespoň 90 %, pro získání zlatého certifikátu je potřeba dosáhnout hodnocení 97 %.

Mohlo by se Vám líbit: Jak zabránit tomu, aby dotazníky nepadaly do spamu? (TIP pro pokročilé)

Zdroj: Heuréka blog

Sklik rozšíří zásah frázové shody [Sklik]

Sklik oznámil, že od 12. listopadu 2018 změní zásah frázové shody. Od tohoto data již bude Sklik zobrazovat na frázovou shodu i dotazy s rozdílnou diakritikou. Ostatní typy klíčových shod (volná a přesná) zůstanou beze změny.

Klíčové slovo Příklady dotazů, které klíčové slovo spouští Příklady dotazů, které klíčové slovo budou spouštět od 12. 11. navíc Příklady dotazů, které klíčové slovo ani od 12. 11. nespustí
Plastové bazény plastové bazény

plastové bazény levně

levné plastové bazény

plastove bazeny

levne plastove bazeny

plastový bazén

plastové levné bazény

bazény

pvc bazény

Plastove bazeny Plastove bazeny plastové bazény plastovy bazen

Zdroj: Sklik Blog

Sklik umožňuje uložit 3 nadpisy a 2 popisky [Sklik]

Sklik od listopadu 2018 umožní u svých inzerátů uložit 2. nadpis (30 znaků) a 3. popisek (90 znaků) po vzoru Google Ads. Narozdil od Google Ads se tyto nové prvky nezobrazují v reklamní síti. Zástupci Skliku ve svém prohlášení uvedli, že "s podporou 3. nadpisu a 2. popisku v blízké době nepočítají"

Tyto nové inzeráty lze zadat přes webové rozhraní Skliku i pomocí importu z *.csv souboru.

Zdroj: Blog Sklik

Jak zabránit tomu, aby dotazníky nepadaly do spamu? [Heuréka]

Jak zabránit tomu, aby dotazníky zákazníkům nepadaly do spamu?

Dotazník Ověřeno zákazníky je odesílán pomocí emailových serverů Heuréky a jako odesílatel je uveden e-mail Vašeho e-shopu.

V případě, že používáte SPF (Sender Policy Framework) pro ochranu e-mailů odesílaných z vaší domény, měli byste si přidat do vašeho SPF záznamu i náš záznam: _emailing.heureka.cz.

 

Příklad, pokud máte u vaší domény SPF záznam ve tvaru v=spf1 ip4:1.2.3.4 -all

- pak upravená verze bude v=spf1 ip4:1.2.3.4 include:_emailing.heureka.cz -all

 

Všechny odchozí e-maily z Heureky jsou podepisovány Heruéka DKIM klíčem. Pokud DKIM pro svoji doménu používáte, vložte ke své doméně DNS záznam:

heureka._domainkey CNAME shops-domainkey.heureka.cz. (včetně tečky na konci)

Zdroj: Heuréka nápověda