Nejčastěji používané rozměry bannerů

Nejčastěji používané rozměry bannerů [Ads+Sklik]

Potřebujete poradit s formáty bannerů nebo nastavením obsahové reklamy? Kontaktujte mě


Klasické rozměry bannerů

V obsahové síti můžete používat Vámi dodané grafické kreace v níže uvedených rozměrech. Nejrozšířenější formáty jsou totožné pro obě hlavní sítě - Google Ads a Seznam Sklik. V případě nestandardních formátu není zaručena vzájemná kompatibilita.

Podporované obrázkové formáty bannerů: JPEG, JPG, PNG, GIF

Maximální datová velikost pro bannery je 150 kB

Nejpoužívanější rozměry bannerů:

Typ banneru Rozměry Podpora Sklik Podpora Ads (dříve "AdWords")
Vkládaný obdelník 300 x 250 Ano Ano
Široký banner 728 x 90 Ano Ano
Polovina stránky 300 x 600 Ano Ano

Ostatní aktuálně podporované rozměry:

Rozměry Typ banneru Sklik AdWords
Čtverec a obdélník
200 × 200 Malý čtverec Ne Ano
240 × 400 Svislý obdélník Ne Ano
250 × 250 Čtverec Ne Ano
250 × 360 Trojnásobná širokoúhlá Ne Ano
300 × 250 Vložený obdélník Ano Ano
300 × 300 Kostka Ano Ne
336 × 280 Velký obdélník Ne Ano
480 × 100 Ano Ne
480 × 300 Ano Ne
580 × 400 Netboard Ne Ano
Vysoký sloupec
120 × 600 Vysoký sloupec Ne Ano
160 × 600 Široký sloupec Ano Ano
300 × 600 Půlstránková reklama Ano Ano
300 × 1050 Na výšku Ne Ano
Široký banner
468 × 60 Banner Ne Ano
728 × 90 Široký banner Ano Ano
930 × 180 Horní banner Ne Ano
970 × 210 Ano Ne
970 × 250 Reklamní panel Ne Ano
970 × 310 Ano Ne
970 × 90 Velký široký banner Ne Ano
980 × 120 Panoráma Ne Ano
Mobilní
300 × 50 Mobilní banner Ne Ano
320 × 100 Velký mobilní banner Ano Ano
320 × 50 Mobilní banner Ne Ano
480 × 480 Mobilní banner Ano Ne


Respozivní a textové reklamy (Google Ads)

Tento formát reklamy v obsahové síti se dokáže automaticky přizpůsobit téměř jakémukoliv reklamnímu prostoru. Často je doprovázen textem a výzvou k akci (call to action).

Pro responzivní grafické kreace se používají obrázky dle níže uvedených specifikací. Text by na obrázcích neměl pokrývat více než 20 % plochy. Zároveň může u některých formátů dojít k oříznutí obrázku o 5 % na každé straně. Maximální velikost souboru je 5 MB.

  • Na šířku - obrázek ve formátu na šířku, měl by mít poměr stran 1,91 : 1 a velikost alespoň 600 × 314.
  • Čtverec - obrázek ve formátu čtverce, měl by mít poměr stran 1 : 1 a velikost alespoň 300 × 300.
  • Logo čtvercové (1 : 1) by mělo být o velikosti alespoň 128 × 128. Doporučená velikost je 1200 × 1200.
  • Logo na šířku (4 : 1) o velikosti alespoň 512 × 128. Doporučená velikost je 1200 × 300. Pozadí by mělo být pokud možno průhledné, ale pouze v případě, že je logo umístěno uprostřed.

Ukázky responzivní reklamy:


Kombinovaná reklama (Sklik)

Kombinovaná reklama je speciální typ textové reklamy v obsahové síti Skliku. Skládá se ze 3 textových polí doplněných o 2 ilustrační obrázky, název firmy a možnost zobrazení vašeho firemního loga.

Sklik automaticky vybere a zobrazí takovou kombinaci textových polí a obrázků, která nejlépe pasuje do dané reklamní jednotky.

Kombinovaná reklama se může zobrazovat i na hlavní stránce Seznamu ve výpisu "Další zajímavé články z českého internetu".

  • Obdélník (1,91:1) – ilustrační obrázek s doporučenými rozměry 1200 × 628 px.
  • Čtverec (1:1) – ilustrační obrázek s doporučenými rozměry 1200 × 1200 px.
  • Obdélníkové logo (4:1) – obrázek loga s doporučenými rozměry 1200 × 300 px
  • Čtvercové logo (1:1) – obrázek loga s doporučenými rozměry 1200 × 1200 px

Ukázky kombinované reklamy:


Branding (Sklik)

Jedná se o největší nabízený banner o rozměrech 2000 × 1400 px, který momentálně nabízí Sklik. Maximální datová velikost pro Branding je 500 kB. Lze použít formáty JPG, PNG a GIF.

Reklamní formát Branding je momentálně nabízen na následujících webech:

  • Novinky.cz
  • Kupi.cz
  • Proženy.cz
  • Seznamzprávy.cz
  • Lui.cz
  • Jencestovani.cz
  • Autoforum.cz
  • Jenzeny.cz
  • Echo24.cz
  • Ceskenoviny.cz
  • Gamepress.cz
  • Hobby_instory.cz
  • Moviezone.cz.
Podmínky Brandingu:
  • Hlavní sdělení musí být umístěno nahoře v prostoru 1366×720 px. Do prostoru mimo hlavní sdělení nesmí zasahovat žádné texty a logotypy (fotografie jako pozadí je povolena).
  • Grafika musí vyplňovat celý prostor obrázku (2000×1400 px), včetně prostoru, který bude překrytý stránkou. Pokud potřebujete překrytý prostor vyplnit barvou (typicky bílá nebo černá), je nezbytné dodržet minimální ochrannou vzdálenost 100 px od okraje stránky směrem dovnitř
  • Obrázek nesmí být průhledný.
  • Text v obrázku nesmí zabírat více než 1/2 z celkové viditelné plochy.

Kontrola viditelných oblastí (externí odkaz)

image
image
image