Jakub Skrbel

Nejčastěji používané rozměry bannerů [Ads+Sklik]

Potřebujete poradit s formáty bannerů nebo nastavením obsahové reklamy? Kontaktujte mě


Klasické rozměry bannerů

V obsahové síti můžete používat Vámi dodané grafické kreace v níže uvedených rozměrech. Nejrozšířenější formáty jsou totožné pro obě hlavní sítě - Google Ads a Seznam Sklik. V případě nestandardních formátu není zaručena vzájemná kompatibilita.

Podporované obrázkové formáty bannerů: JPEG, JPG, PNG, GIF

Maximální datová velikost pro bannery je 150 kB

Nejpoužívanější rozměry bannerů:

Typ banneru Rozměry Podpora Sklik Podpora Ads (dříve "AdWords")
Vkládaný obdelník 300 x 250 Ano Ano
Široký banner 728 x 90 Ano Ano
Polovina stránky 300 x 600 Ano Ano

Ostatní aktuálně podporované rozměry:

RozměryTyp banneruSklikAdWords
Čtverec a obdélník
200 × 200Malý čtverecNeAno
240 × 400Svislý obdélníkNeAno
250 × 250ČtverecNeAno
250 × 360Trojnásobná širokoúhláNeAno
300 × 250Vložený obdélníkAnoAno
300 × 300KostkaAnoNe
336 × 280Velký obdélníkNeAno
480 × 100AnoNe
480 × 300AnoNe
580 × 400NetboardNeAno
Vysoký sloupec
120 × 600Vysoký sloupecNeAno
160 × 600Široký sloupecAnoAno
300 × 600Půlstránková reklamaAnoAno
300 × 1050Na výškuNeAno
Široký banner
468 × 60BannerNeAno
728 × 90Široký bannerAnoAno
930 × 180Horní bannerNeAno
970 × 210AnoNe
970 × 250Reklamní panelNeAno
970 × 310AnoNe
970 × 90Velký široký bannerNeAno
980 × 120PanorámaNeAno
Mobilní
300 × 50Mobilní bannerNeAno
320 × 100Velký mobilní bannerAnoAno
320 × 50Mobilní bannerNeAno
480 × 480Mobilní bannerAnoNe


Respozivní a textové reklamy (Google Ads)

Tento formát reklamy v obsahové síti se dokáže automaticky přizpůsobit téměř jakémukoliv reklamnímu prostoru. Často je doprovázen textem a výzvou k akci (call to action).

Pro responzivní grafické kreace se používají obrázky dle níže uvedených specifikací. Text by na obrázcích neměl pokrývat více než 20 % plochy. Zároveň může u některých formátů dojít k oříznutí obrázku o 5 % na každé straně. Maximální velikost souboru je 5 MB.

  • Na šířku - obrázek ve formátu na šířku, měl by mít poměr stran 1,91 : 1 a velikost alespoň 600 × 314.
  • Čtverec - obrázek ve formátu čtverce, měl by mít poměr stran 1 : 1 a velikost alespoň 300 × 300.
  • Logo čtvercové (1 : 1) by mělo být o velikosti alespoň 128 × 128. Doporučená velikost je 1200 × 1200.
  • Logo na šířku (4 : 1) o velikosti alespoň 512 × 128. Doporučená velikost je 1200 × 300. Pozadí by mělo být pokud možno průhledné, ale pouze v případě, že je logo umístěno uprostřed.

Ukázky responzivní reklamy:

 


Kombinovaná reklama (Sklik)

Kombinovaná reklama je speciální typ textové reklamy v obsahové síti Skliku. Skládá se ze 3 textových polí doplněných o 2 ilustrační obrázky, název firmy a možnost zobrazení vašeho firemního loga.

Sklik automaticky vybere a zobrazí takovou kombinaci textových polí a obrázků, která nejlépe pasuje do dané reklamní jednotky.

Kombinovaná reklama se může zobrazovat i na hlavní stránce Seznamu ve výpisu "Další zajímavé články z českého internetu".

  • Obdélník (1,91:1) – ilustrační obrázek s doporučenými rozměry 1200 × 628 px.
  • Čtverec (1:1) – ilustrační obrázek s doporučenými rozměry 1200 × 1200 px.
  • Obdélníkové logo (4:1) – obrázek loga s doporučenými rozměry 1200 × 300 px
  • Čtvercové logo (1:1) – obrázek loga s doporučenými rozměry 1200 × 1200 px

Ukázky kombinované reklamy:


Branding (Sklik)

Jedná se o největší nabízený banner o rozměrech 2000 × 1400 px, který momentálně nabízí Sklik. Maximální datová velikost pro Branding je 500 kB. Lze použít formáty JPG, PNG a GIF. 

Reklamní formát Branding je momentálně nabízen na následujících webech:

  • Novinky.cz
  • Kupi.cz
  • Proženy.cz
  • Seznamzprávy.cz
  • Lui.cz
  • Jencestovani.cz
  • Autoforum.cz
  • Jenzeny.cz
  • Echo24.cz
  • Ceskenoviny.cz
  • Gamepress.cz
  • Hobby_instory.cz
  • Moviezone.cz.
Podmínky Brandingu:
  • Hlavní sdělení musí být umístěno nahoře v prostoru 1366×720 px. Do prostoru mimo hlavní sdělení nesmí zasahovat žádné texty a logotypy (fotografie jako pozadí je povolena).
  • Grafika musí vyplňovat celý prostor obrázku (2000×1400 px), včetně prostoru, který bude překrytý stránkou. Pokud potřebujete překrytý prostor vyplnit barvou (typicky bílá nebo černá), je nezbytné dodržet minimální ochrannou vzdálenost 100 px od okraje stránky směrem dovnitř
  • Obrázek nesmí být průhledný.
  • Text v obrázku nesmí zabírat více než 1/2 z celkové viditelné plochy.

Kontrola viditelných oblastí (externí odkaz)