Meta Audience Network (původně "Facebook Audience Network") je označení pro obsahovou síť společnosti Meta, provozovatele Facebooku a Instagramu. Na rozdíl od přímého zobrazování reklam na Facebooku nebo Instagramu, se budou vaše reklamy zobrazovat v různých externích prostředí, obvykle jde o bezplatné mobilní hry a aplikace od jiných vývojářů.
Meta Audience Network nabízí možnost rozšířit dosah reklamních kampaní a oslovit více lidí skrze různé aplikace.
Seznam konkrétních aplikací, které jsou součástí Meta Audience Network, však není veřejně dostupný. To je způsobeno tím, že Meta Audience Network funguje na bázi dynamického partnerství s mnoha vydavateli a vývojáři aplikací a tento seznam se může neustále měnit.
Jak kvalitní je provoz z Meta Audience Network?
Dle studie, kterou provedl Facebook, bylo zjištěno, že reklamní kampaně mají mnohem větší úspěch, když jsou zobrazovány nejen na Facebooku, ale i na Instagramu a v Audience Network. Konkrétně byl konverzní poměr osmkrát vyšší v porovnání s kampaněmi, které byly zobrazeny pouze na Facebooku.
Z mé zkušenosti je potřeba sledovat výkonnost jednotlivých umístění. Na základě dat, která mám k dispozici, tak Audience Network nedosahuje tak velkého výkonnu (hodnota konverzí) jako umístění na Facebooku.
Reklamy, které jsou součástí Audience Network, využívají stejných metod cílení, aukcí, doručování a měření, jaké jsou používány pro reklamy na Facebooku.
Podporované formáty reklam
Meta Audience Network podporuje obrázkové reklamy, videoreklamy i rotující reklamy. Myslete na to, že různé účely mají různé nároky na obsah a umístění.