- Větší důraz na automatizované kampaně
Vzhledem k pozitivním zkušenostem s Maximálně výkonnou kampaní (Performance Max) očekávám, že v roce 2024 dojde k posílení tohoto formátu v rámci více účtu Google Ads. Předpokládám, že se bude jednat i o prioritu pro Google, neboť se jedná o "blackbox", který dokáže přinášet tržby nejen inzerentovi, ale i společnosti Google.
- Tlak na kvalitní, kompletní a dostupná data
Automatizace na každém kroku, která však nedokáže fungovat bez kvalitních datových podkladů. Očekávám mnohem větší tlak na kvalitnější produktové XML feedy pro PPC inzertní systémy; větší zájem o automatizovanou cenotvorbu nebo optimalizaci kampaní dle maržovosti.
- Omezení cookies třetích stran v Google Chrome
V plánované letní aktualizaci Google Chrome dojde k úplnému omezení cookies 3. stran, což negativně ovlivní možnosti měření. Problém může nastat hlavně u nástrojů, které stále používají své cookies v rámci měření a plnění remarketingových seznamů. Největší problém v českém rybníčku bude mít Seznam s inzertní sítí Seznam Sklik, kde se očekává velký pokles výdeji remarketingové reklamy.
- Větší implementace umělé inteligenci do inzertních nástrojů
Rok 2023 nastavil jasný trend - využití AI k zefektivnění firemních procesů. Během roku 2024 se budeme moci těšit na integraci umělé inteligence do nových nástrojů, chatbotů, voicechatů a dalších podpůrných nástrojů pro celý ecommerce.
- Bitva o český trh - marketplaces
V rámci konkurenčního boje probíhá souboj mezi velikány jako Allegro, Alza, Temu, Kaufland o to, kdo si ukousne největší sousto z českého ecommerce prostředí. Již na přelomu roku jdou vidět první výsledky a lze pozorovat i to, kdo zatím přijal nejvíce ran. Velká výhra pro zákazníka a ještě větší příležitost pro odborné internetové obchody, které dokážou nabídnout přidanou hodnotu, kterou markeplaces nabídnout nedokážou.
- Inflace ovlivňující CPC
Zvýšená inflace, probíhající konflikty, nestálé dodavatelské řetězce nebo naopak přetlak nabídky nad poptávkou bude mít za následek zvýšení průměrné ceny za proklik (CPC) i v příštím roce.
Vzhledem k očekávanému vývoji v digitálním marketingu se rok 2024 jeví jako rok plný nových příležitostí. S větším důrazem na automatizované kampaně, využitím umělé inteligence a adaptací na změny v online prostředí se otevírají nové cesty pro efektivnější a inovativnější marketingové strategie.
Těším se na novou spolupráci při hledání optimálních řešení, která vám umožní být o krok napřed před konkurencí a úspěšně čelit výzvám, které příští rok přinese.